torsdag 10 november 2022

November-After Work

 
Det kanske är åldern men jag börjar få svårt att vänja mig vid det här plötsliga mörkret. Det känns som om man borde ha gått och lagt sig för länge sen redan innan man slutar jobbet...

Men i alla fall - ett trevligt sätt att uthärda mörkret är ju att äta sig runt stan och i vår AW-runda har vi nu kommit fram till Gamla Bryggeriet. Trevlig miljö och inte så blodigt dyrt men som vanligt var Caesar-salladen snarare "Caesar-sallad" - tomater, lök, persilja och säkert en halvliter sås som aldrig har så mycket som hört talas om sardeller eller någon annan ingrediens i caesardressing.

 
Men det är så få gånger jag råkar ut för riktig Caesar-sallad att det får räknas som bonus i så fall. Och faktum är att kycklingsalladen som gick under benämningen "Caesar-sallad" var hyfsat god i alla fall (jag bara önskar att de kunde kalla den kycklingsallad i menyn!) och - som sagt - inte så dyr, så jag låter det passera.

Dessutom var chokladfondanten som jag inte kunde motstå att beställa in efteråt riktigt god också.


Däremot fick jag hålla med eget te som vanligt! Det är ju tur att jag är så luttrad nuförtiden att jag alltid har egna tepåsar med mig...

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag veeet! Det blir bara vanligare och vanligare. Dags för en revolution snart! ;-)

      Radera

Valutbildning

Eftersom jag har anmält mig att jobba som röstmottagare i EU-valet, så blev jag kallad till ett utbildningstillfälle. Det var lite svårt att...