söndag 17 mars 2024

Läkning

Idag är det en och en halv vecka sedan jag stod på öronen (eller, rättare sagt, på hakan) utanför jobbet. Och hakan har läkt riktigt bra! Från blå...

 
...via gul och lila...

 
...till att knappt synas alls. Jag har fortfarande en knöl på hakspetsen men den syns knapps, så det är OK.


Då är det värre med handen. Där går det sakta, sakta. Så här såg den ut strax efter det hände:

 
Och nu ser den ut så här:


Ja, OK - det ser väl lite bättre ut men det sitter väldigt illa till. Jag kommer hela tiden åt den och allt från att stoppa ner en blus i ett par till att tvätta håret gör att jag skrapar emot handflatan.

Hårtvättandet har jag fått lösa med plasthandskar och maskeringstejp.

Enligt 1177 ska det ta ytterligare en och en halv vecka innan jag klarar mig utan den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...