fredag 8 mars 2024

Ödesmatch

 
Det var med en viss bävan som jag närmade mig Stadium Arena idag. Det var en riktig ödesmatch - inte för Dolphins, kanske men för mig. Om de skulle förlora igen så skulle jag aldrig mera gå på en match igen.

Förra gången hade jag halsduken med men idag hade jag tagit det säkra före det osäkra och var klädd i Dolphins-färger från topp till tå!

 
Och det verkade fungera. De började lite trevande men spottade upp sig vartefter.

 
(Och självklart blev det en korv i pausen! Alltid på auktioner och matcher!)


När det var två minuter kvar och Dolphins ledde med 20 poäng vågade jag äntligen pusta ut. Och sen blev det ännu bättre.
 

Så nu är förbannelsen bruten! Jag är inte Dolphins olycksfågel längre - hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pingstafton på torpet

Det var Pingstafton och Linda och jag var inbjudna till det söta lilla torpet någonstans i närheten av Ödeshög. GPS:en kunde inte hitta adre...