tisdag 16 april 2024

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa vem som var vem.

Vi använde oss av https://copilot.microsoft.com/ och min prompt var ”Skapa en bild av en blond medelålders kvinna med glasögon som håller i en dödskalle i ena handen och klänning i andra handen på en loppmarknad”.

Så här blev bilden:


Det var riktigt roligt att leka med men det tog några försök att få till det som man ville. Först skrev jag "utanför en teater" men den översätter tydligen till amerikansk engelska och då hamnade jag utanför en bio. Så det fick bli en dödskalle i ena handen i stället för att få till teaterkopplingen. (Inte för att alla fattade det ändå!)

Men jag tror jag fick till en bra representativ bild av mig. När vi skulle gissa på min bild ropade flera mitt namn. Det kanske var för lätt...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...