måndag 15 april 2024

Rut och Ragnar

Det känns som om jag hänger en hel del i Skärblacka nuförtiden, det kanske är lika bra att jag flyttar dit. Eller, kanske inte... 

I alla fall, så inledde Maria, Klas och jag söndagens kulturutflykt med lite FT (Före Teater) på Athena.

 
Jag hängav mig åt en pizza Romana, eftersom det känns som om det var längesen jag åt pizza senast.

 

Väl i Blacka började föreställningen. Ett skilsmässodrama som i för sig var lite underhållande emellanåt men jag blir lite trött på det ibland lite krystade ordvrickeriet. Utmärkta skådespelare men en hel pjäs med dialog byggd på metaforer blir lite för mycket för mig.

 
Pausen var lite bättre, även om det nog var den torraste bulle jag ätit på mycket länge!


Men det var trevligt sällskap så bara glada miner.
 

Andra "akten" var lite mer avslappnad men jag lär nog inte minnas den här pjäsen som den bästa föreställningen på året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...