söndag 5 maj 2024

Doktor Glas

 
Eftersom vi förra gången fick åka hem igen besvikna pga inställd föreställning av Doktor Glas, var vi inte säkra på att den inte skulle bli inställd igen. Men den här gången fanns det ingen "Inställd"-lapp på anslagstavlan, tack och lov!

Och det var en oerhört bra föreställning och båda skådespelarna var fantastiska! Jag blev lite förvirrad några minuter i början när jag inte fattade att båda två spelade Doktor Glas samtidigt men det gav med sig ganska snabbt och var ett riktigt intressant sätt att spela pjäsen på.

 
Den var kort, bara en timme - vilken man är tacksam för eftersom man sitter som packade sillar på träsmaksframkallande stolar. Så det var fortfarande ljust ute och vädret var riktigt fint - som tur var började det inte regna förrän jag hade kommit hem!

Och Löfstad visade sig från sin bästa sida...


Nu är det nog inte så många kulturaktiviteter på ett tag framöver, så nu ska jag koncentrera mig på flytten i stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valutbildning

Eftersom jag har anmält mig att jobba som röstmottagare i EU-valet, så blev jag kallad till ett utbildningstillfälle. Det var lite svårt att...