onsdag 17 juni 2009

Nu blir det värmebölja!

Nu ska ni få en väderprognos för den här sommaren av mig. Glöm SMHI:s femdygnsprognoser (vad vet de egentligen?) och kvällstidningarnas löjliga rubriker, här kommer en idiotsäker prognos från mig: Det kommer att bli den hetaste och soligaste sommaren på trehundra år! Vi snackar 30-35 grader mitt i natten och röd jätte-/noll ozonskikt-/Death Valley-solgass! Så det så!

Det är nämligen så här: Jag har köpt en sommarkappa. Efter att ha släpat runt på fyra lager koftor varje dag för att slippa hacka tänder i väntan på bussen och efter att ha letat i alla affärer i Östergötland med omnejd efter en jacka jag vill ha (dvs en som inte a. är beige, vit eller ljusblå eller b. har en fjollig huva), har jag nu äntligen hittat min dröm-sommarkappa!

Esprit (via Ellos) 629:- (har kostat 899)

Så nu kan ni ge er f… ähum den på att det kommer att bli sådana temperaturer att det är alldeles för varmt och soligt för att ha kappa på sig! Nu är det ju inte så att jag hade tänkt gifta mig med min kappa - jag såg något om ett program på TV om en kvinna som tydligen var gift (?!) med Eiffeltornet (Andy Warhol var ju gift med en kassettbandspelare, så varför inte?) - eller ens förlova mig med den (jag är redan bortlovad till min digitalkamera!), men det skulle vara kul om jag kunde ha den på mig någon gång ibland i sommar.

I och för sig… När jag tänker efter kan det faktiskt bli så att det blir snö och minusgrader också. Då är det alldeles för kallt för min sommarkappa och jag får återgå till dunjackan istället…

Men, nej - det blir sol och varmt! Om inte annat så för att det är tre veckor sedan som jag (hoppfullt) vaxade benen och jag känner hur stubben börjar krypa fram. Då blir det garanterat kjol- och shortsväder. Så nu vet ni det!

…..

Hursa? Vad köpte jag mer? Åh, jag trodde ni aldrig skulle fråga!

edc Byxa 349:- (699)

Esprit Casual Blus 224,50:- (449)



Esprit Casual Topp 149:- (299)

Som ni kanske märker går jag in för färg i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...