måndag 16 november 2009

Outfits v 46

Nu börjar jag komma till slutet på mina sammanställda outfits, så nu måste jag snart ställa i ordning en ny omgång. Ända fram till nu i fredags har jag faktiskt lyckats med konststycket att inte använda samma plagg två gånger och anledningen till att min perfekta statistik sprack då i fredags är vädret. De outfits jag hade (och fortfarande har) kvar att använda visade sig alldeles för tunna för köldknäppen förra veckan, så därför återanvände jag faktiskt en kjol och ett par strumpbyxor som redan använts i en varsin outfit, bara för att jag skulle kunna ha en stickad tröja på mig. Och inte för att jag inte har några kläder kvar som inte redan figurerat i en outfit - det har jag, massor! - men nu börjar jag komma till det stadium när kvarvarande plagg inte går att kombinera utan att det ser konstigt ut. Och meningen med den här övningen var faktiskt inte att jag skulle gå omkring som en baglady, utan att jag skulle slippa en massa stress på morgnarna. Utmaningen till nästa outfit-omgång är att inte använda samma kombinationer av kläder igen - vi får väl se hur det går…

Jag har faktiskt fått frågan (och det tog ett tag - jag hade förväntat mig den långt tidigare!): ”Vad har du på dig på helgerna eftersom du bara visar måndag till fredag?”
Svaret är att om det inte är väldigt speciella omständigheter (och jag blir praktiskt taget aldrig bjuden på bal på slottet nuförtiden!) så går jag antingen och slafsar hemma i sidenpyjamas eller också tar jag på mig ett par jeans och närmast tillgängliga rena top/t-shirt. Så enkelt var det!

Och här kommer de då, veckans outfits:

Måndag

Tisdag

Onsdag


Torsdag


Fredag (dag)


Fredag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...