fredag 8 januari 2010

Bästa ursäkten?

Jag får ofta höra saker som ”Åh, jag önskar jag kunde komma igång och träna lite mer men jag hinner ju inte! Jag har ju inte tiiiiiid! Förresten, såg du Lurk söker fru/Ensam mormor söker/Ilskna kockdjäveln/Hollywoodfjollor/Hjälp, jag gör bort mig i japansk TV (eller vad de nu heter!) igår?”. Då svarar jag alltid ”Nej, jag var och tränade.” (Fast det är ju lite ljug förstås - i själva verket läste jag antagligen en bok eller spelade dataspel.)

Men idag på Campushallen hörde jag nog den bästa ”Jag har inte kunnat träna för att”-ursäkten på ett bra tag. När jag kom in i omklädningsrummet efter att ha gjort mig förtjänt av fredagsglassen, var det två tjejer (damer? tanter?) där och den ena säger till den andra: ”Jag har inte kunnat träna sedan det blev minusgrader. Jag kommer inte in i bilen för låsen har frusit och min träningsväska ligger i bilen!

Jag ska spara den till något tillfälle när jag behöver en långsökt ursäkt. (”Jag kan tyvärr inte komma till jobbet på ett par veckor. Billåsen är frusna och jag har alla mina kläder i bilen. Ni vill väl ändå inte att jag ska komma naken till jobbet?!”)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...