torsdag 21 januari 2010

Strump-feber

Det krävs en nästan övermänsklig förmåga till självbehärskning att gå i närheten av affärer just nu och jag är ju inte direkt berömd för min självbehärskning.

Idag efter jobbet skulle jag bara ta en snabb sväng till Twilfit och köpa ett par snygga strumpbyxor till festen på lördag. Jag har bestämt mig (tror jag!) att jag trots allt ska ha mina nya stövletter på mig och tänkte att om jag har ett par snygga strumpbyxor till, så kanske folk inte tänker ”Åh, så hon uppför sig!”, när jag ligger utspridd på golvet efter att ha försökt dansa i dem, utan istället tänker ”Åh, vilka snygga strumpbyxor!”. (”Åh, vilka snygga skor!” går också bra!)

Men, för att återgå till Twilfit, så kom jag aldrig dit. Jag upptäckte att man har börjat med ”halva reapriset” över hela stan och jag kan inte rå för det – jag dras som en mal till ljuset till röda lappar och ”halva reapriset” är rena sirensången!

Först drogs jag in på Myself & Friends och köpte en halsduk.
Den skulle ha kostat 99:- men de hade knackat ner den ytterligare 30% (och jag protesterade inte!).

(Eftersom det var första affären jag var inne i, hade jag fortfarande ett nanogram självbehärskning kvar så jag köpte inte en InWear-top för 129:- men jag känner att jag antagligen kommer att gå dit och köpa den imorgon eller på lördag.)

Sedan drogs jag av Kraften (rea-kraften, ni vet. The Force!) in på Lindex, där man körde ”köp två, betala för en”, så då var jag liksom tvungen att köpa två par over knee-strumpor.

49,50 för båda.

Till slut kom jag till Åhléns och där hittade jag likadana dunsockar, eller vad de heter – de ser ut så här:

som jag köpte till julklappslotteriet i julas, i hopp om att jag skulle vinna dem själv (men det gjorde ju Sandras mamma i stället!). Då - före jul - kostade de 135:- om jag inte minns fel men nu kostade de halva priset av 67:50 och då kunde jag ju bara inte motstå det!

Jag hittade även två par strumpbyxor för halva reapriset (förstås!)

75:- för båda.

OCH dessutom hittade jag till slut ett par strumpbyxor som jag tänkte ha på lördag, men dem får ni se en annan gång. De var inte ens på rea...

På tal om strumpor, förresten, så hade vi en smärre kris här i veckan när jag trodde att jag hade tappat bort en av mina försvarsmaktens-grå-ylleknästrumpor-med-gul-rand som är så bra att ha nu när det är kallt, men det löste sig – den låg på golvet under bänken i omklädningsrummet på jobbet. Puuuh, det var nära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...