onsdag 9 februari 2011

Mysteriet med det försvunna linnet

I slutet på förra sommaren köpte jag ett långt svart linne (bl a) som jag måste erkänna att jag inte direkt har slitit på sedan dess – jag har väl haft det på mig kanske 3-4 gånger sedan dess. Men i morse fick jag helt plötsligt för mig att jag ville ha det på mig. Döm då om min förvåning när det visade sig att det var spårlöst försvunnet!

Jag visste ju att jag hade ett linne – jag har t o m bildbevis, titta:




Jag plockade fram varenda galge ur garderoben och synade den närgånget och jag t o m grävde igenom hela tvättkorgen i jakt på linnet, men neeeej då – det fanns ingenstans!

Jag fick lite hastigt leta reda på någonting annat att ha på mig och efter jobbet idag bestämde jag mig för att gå och köpa ett nytt linne. ”Sandströms”, tänkte jag, ”de har bergis linnen där!”

Så jag gick dit! Och vet ni, de hade slutspurt på rean – 70%! Så jag köpte:

En brun klänning från Part Two

En rödrutig klänning/tunika, också Part Two – riktigt snyggt med ett brunt skärp!


En cremefärgad manchesterkjol från - gissa vart... japp, Part Two



Lite blandade halsdukar från Part Two (förstås!), Soyaconcept och Atlas Design (Man kan aldrig bli för rik, för smal eller ha för många accessoarer, barn - glöm inte det!)



OCH... icke att förglömma – linnet! (Ha – erkänn att ni trodde att jag glömde köpa ett linne, eller hur!)



Inte på rea visserligen men det kostade bara 199kr så det gjorde ingenting.

Men vet ni... när jag kom hem med mina inköp och öppnade garderoben för att hänga in dem, då hängde det förb-de svarta linnet där!

Hur...? Poltergeist? Jag fattar ingenting! Så nu har jag två långa svarta linnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...