måndag 19 september 2011

Växande jeans


Jag kände att jag behövde ett par nya jeans och fastnade för de här snygga från BZR som fanns på Ellos för 699kr (ord 999kr).
 
Min vana trogen beställde jag hem två storlekar för att kunna jämföra direkt i stället för att försöka byta och upptäcka att den storleken jag skulle ha haft var slut. (Det kan väl tänkas att det har hänt en eller annan gång!).

Och som vanligt velade jag mellan storlekarna – båda satt väldigt bra, den mindre storleken naturligtvis lite tajtare och framförallt lite tajtare i midjan, man kan säga att det blev en liten (!) valk. Nu är det ju så att jag tänkte jag skulle gå ner ett par kilo och jag lutade en hel del åt att köpa den mindre storleken, men å andra sidan behövde jag dem med en gång och ville inte vänta på ett godtyckligt datum längre fram i tiden innan jag kunde ha dem. Jag funderade på att behålla båda två men billiga var de inte, så efter en noggrann och genomtänkt urvalsprocess (Ole Dole Doff), bestämde jag mig för att behålla den större storleken. Att jag aldrig lär mig!

Jag hade mina nya fina jeans på mig till jobbet idag och praktiskt taget innan jag ens hann fram till jobbet hade de börjat växa! Omkring kl 09:40, när jag var hos Sadist-Fredrik för veckans ryggradsknäckning, hade de i stort sett förvandlats till boyfriend jeans, förutom då att de fortfarande var väldigt tajta från knäna och neråt.

Och nu är det ju för sent att ångra sig och ta den mindre storleken när jag redan har haft de andra en hel dag. Jag ska minsann tvätta dem i 60 grader! Det står på tvättlappen att de krymper 2-5%, så vi får väl hoppas att de ligger i den övre delen av skalan. Dessutom får jag under inga omständigheter gå ner så mycket som ett hekto för då kommer de att bli ännu större.

Missförstå mig rätt nu, jeansen är underbart sköna och snygga och det är absolut inget fel på dem. Det är mig det är fel på, som aldrig lyckas köpa rätt storlek!

2 kommentarer:

  1. Men beställ en storlek mindre igen och behåll båda!!
    De kostade BARA 699!!

    :)

    SvaraRadera
  2. TYCKER du det?! Jag tyckte nog att det var lite väl överdrivet men om t o m du tycker det är OK, så...
    ;-)

    SvaraRadera

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...