söndag 22 januari 2012

The Met via länk



Nu har jag testat på att gå på opera via länk! Vi såg Den förtrollade ön och tyvärr var det inte den bästa operan jag har sett – barockmusik och den första akten bestod nästan enbart av arior staplade på varandra – men det var ändå riktigt trevligt. Den andra akten spottade upp sig en hel del och kostymerna och scenografin var så coola att det räckte för att man skulle bli nöjd. Och bara den underbara miljön på Cnema är värd en hel del – jag älskar den!


 
Och i pausen kan man trippa över till Visualiseringscenter och få mat och dryck!


 
Det lär bli fler gånger! Jag hörde talas om något slags scenpass som ger 25% rabatt, ett sån't ska jag skaffa mig!

2 kommentarer:

  1. Trevligt! Känner du Maria Skärlund? :)vi pluggade ihop för herrans massa år sen :)

    SvaraRadera
  2. Ja, nu känner jag henne!:-) Vi träffades för första gången där på Cnema.

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...