söndag 11 oktober 2015

Balkongbesök

Det händer att min balkong får besök av Naturen i form av fjärilar, humlor och fåglar och idag var det en liten ...talgoxe? ... bofink? (jag är ganska säker på att det inte är en domherre i alla fall), ja, en fågel av något slag som gick igenom balkongen så grundligt att jag börja undra om den låg ute till försäljning på något Fåglarnas Hemnet eller nåt. Han (hen?) undersökte alla balkonglådor, klev omkring i ljungen en bra stund, smakade på pelargonerna och stegade upp dynboxen två gånger. Jag vet inte om hen blev nöjd men det hoppas jag verkligen! Det är lite svårt att fånga besökarna på bild eftersom man måste sitta absolut stilla och vara tyst som en mus för att inte skrämma bort dem men två bilder lyckades jag ta i alla fall.

Inte så lätt att se, eller hur!

Ser du den nu då?

Lite lättare att upptäcka här.

Och ännu mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...