tisdag 6 november 2018

Ovana

En ovana jag har som jag försöker bryta är att köpa bra-att-ha-kläder bara för att de är på rea. Ni vet, de där kläderna som man inte skulle vilja att någon såg en i men som är Bra Att Ha när man t ex målar eller tapetserar om, storstädar eller bara slafsar omkring hemma, osminkad och med otvättat hår. Det råder ingen brist på såna kläder hemma hos mig men ändå så rycker det till i bankkortskod-fingret när jag hittar något som är a) inte jättesnyggt, b) oformligt och c) jättebilligt. Jag har faktiskt varit riktigt duktig på att motstå den senaste tiden men nyligen ramlade jag av vagnen igen.

Först, ett par leggings från Indiska (älskar leggings!). De ser lite brunare ut på bild än i verkligheten - de är i själva verket  lite åt det senapsgula hållet (och jag har absolut inte ett enda plagg som de passar till...)
149kr, nedsatta från 249kr.

Sen hittade jag en Street One t-shirt på Sandströms. Jag vet egentligen inte varför jag köpte den, annat än att den var billig.

75kr, nedsatt från 249kr.
Men nu måste jag verkligen sluta köpa bra-att-ha-kläder. Så ofta målar jag faktiskt inte om hemma - och när jag gör det glömmer jag ändå att ta på mig något bra-att-ha och förstör något jag är rädd om i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...