tisdag 11 december 2018

Varmt och gott


Åhléns brukar ha riktigt bra julkalendrar och så även i år. Och nu har jag lärt mig att jag ska handla online för att få tag i sakerna också. Jag har i flera år försökt köpa damhandskarna (som de alltid har med i kalendern år efter år) genom att gå till själva varuhuset men de är alltid slut. Förra året smet jag från jobbet och var på Åhléns kl 10:20 (de öppnar kl 10:00) och de var redan slut då också. (Så jag gav upp och köpte ett par Day Birger et Mikkelsen-handskar i februari i stället!)

Men nu har jag alltså lärt mig att det funkar bättre att handla online - det funkade i alla fall för den här fina, ulliga Klippan-pläden. Den kostade 299kr i stället för 599kr och levererades fraktfritt till valfritt Åhléns-varuhus. Väldigt smidigt! Den blir mysig att dra över knäna när det känns lite ruggigt!

Jag har faktiskt beställt fler saker ur kalendern och det lär nog gå lika smidigt, hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...