fredag 12 juli 2019

Östgöta skärgårdstur med teater

Dags för ytterligare en östgötatur och en utomhusteater! Den här gången i Sankt Anna skärgård och Maria, Klas och jag inledde med att inspektera S:t Anna gamla kyrka, som var riktigt söt.



Maria har sitt eget sätt att få en bra bild. Det är tur att hon har starka magmuskler.


Lite mat sitter ju aldrig fel och vi åkte vidare till Uvmarö och Magasinet S:t Anna.


Där intogs lokalt producerad mat med lokalt producerad dryck med en trevlig utsikt över den stillsamma hamnen.



Vi hade gott om tid på oss så vi åkte till Tyrislöt och besökte Skärgårdsmuséet,


både utomhus...


...och inomhus.


Jag gick så nära vattnet jag kunde utan att bli blöt - som vanligt. Man skulle kunna säga att jag "nästan" badade.


Eftersom vi fortfarande hade gott om tid åkte vi vidare till Mon, där det fanns en 12-håls minigolfbana.


Jag ledde stort de första tre banorna men sen gick det sämre. Jag slutade sist (till Klas' stora lättnad).


Till slut kom vi till Edgards på Lagnö och hann med både en promenad till Torrmossen (tror jag det hette) och en ganska utdragen fika innan det var dags för teaterföreställningen.


Den bestod mest av sångnummer med korta sketcher och en berättare emellan än en pjäs.


Den kändes tyvärr lite ofärdig, mer som ett första teknikrep än en riktig föreställning, framförallt som de hade en hel del problem med ljud. Frågan är hur mycket de har repat. Sång- och musiknumren satt ganska bra, trots ljudproblemen men det var lite rörigt. De spelar bara fem föreställningar, vilket är synd - hade de haft några veckor till på sig hade det nog suttit bättre.


Men man kan i alla fall inte klaga på utsikten från läktaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...