onsdag 10 juli 2019

Shopping-chock

Jag vet inte vad som tog åt mig - jag kanske fick någon slags black-out! Jag var på väg till MQ för att hämta ut en blus jag beställt på nätet, den här:

Soaked in Luxury-blus 249,50kr, nedsatt från 499kr.

...och råkade gå förbi Hemtex och helt plötsligt stod jag därinne och köpte ett nytt täcke! Jag visste inte ens att jag ville ha/behövde ett nytt täcke!

Men det blir värre! Mellan Hemtex och MQ visade sig Melrose Co ligga och innan jag visste ordet av stod jag inne i provhytten där och provade ett par byxor och en matchande tunika/klänning från Jascha Stockholm.

Byxor 660kr, nedsatt med 40% från 1100kr.

Tunika/klänning 780kr, nedsatt med 40% från 1300kr.
De var i min storlek (det är nästan det enda kriteriet nu för tiden) kostade bara 1440kr för båda och det tyckte jag var rimligt.

När jag äntligen kom fram till MQ och hämtade ut blusen och provade den, så visade det sig att den inte bara passade utan även var lite ljusare gul än på bilden på nätet.


Och den visade sig var exakt samma gula nyans som fanns i mina nya byxor! Det tror jag aldrig har hänt mig förut - jag brukar snarare komma hem med helt fel nyans när jag försöker hitta något som matchar något annat.


Helt plötsligt kändes inte spontanshoppingen lika chockartad längre. Det kändes som om det var en vink från högre makter. Det är i alla fall så jag väljer att se det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...