måndag 29 november 2021

Fika och fynd

I somras var Anette, Maria och jag och fikade på Le Croissant och tyckte det var så trevligt att vi kom överens om att gå dit och fika en tråkig dag i november också. Och helt plötsligt upptäckte vi att november nästan var slut, så det var dags för det där fikat.

Jag lyckades dock få tag i en tid för vaccination mot säsongsinfluensan på eftermiddagen (det var inte lätt att hitta en tid, ska jag säga), så jag hade lite tid att slå ihjäl innan det var dags att fika. Och som vanligt när jag har tid att slå ihjäl i närheten av affärer, så shoppade jag lite.

Först ut var en bomullsblus från Stenströms på Johnells Outlet. Den har kostat 1399kr men var av någon anledning nedsatt till 399kr. Skaplig rabatt, tyckte jag, men när jag skulle betala den frågade killen i kassan om jag är medlem och det är jag ju (Jag är medlem överallt!). Då försvann ytterligare 131kr från priset på något sätt, så den slutade på 268kr. Jag fattade aldrig riktigt vad som hände men jag tänker inte klaga!

 
Sedan passerade jag Åhléns, där jag hittade en keps (jag har ju fått för mig att jag passar i keps) som var nedsatt med 70% från 199kr, alltså blev det 60kr för den.

 


Dessutom hade Maria med sig en täckkjol som hon inte behöver och som hon inte ville ha betalt för till mig och den blev jag jätteglad för.

 

Egentligen kan man nästan säga att jag fick en hel outfit för 328kr. Så skulle alla dagar vara...

Och dessutom var den grillade kyckling och feta-mackan på Le Croissant jättegod (för att inte tala om halloncheesecaken efteråt), så det var ett riktigt trevligt sätt att pigga upp en tråkig novemberkväll på.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...