onsdag 15 december 2021

Musikhjälpen

I morse var jag kallad till provtagning på vårdcentralen i svinottan (vilket var en himla tur eftersom jag inte fick äta något före provtagningen!). På väg därifrån till jobbet passerade jag Gamla torget, där Musikhjälpen just nu pågår för fullt.

Det var lite för tidigt för de flesta men det var helt OK för mig, eftersom det då gick att komma riktigt nära.

 
Och när jag kom så nära upptäckte jag att Kodjo var där! Det visade sig att Oscar Zia har blivit snuvig och att Kodjo har kallats in som vikarie. Jag har absolut ingenting emot Oscar Zia och jag hoppas han kryar på sig snart men jag gillar Kodjo mer, så jag blev lite glad över att se honom.



Jag kanske t o m tar en sväng till förbi torget imorgon. Min nagel-Emelie ska vara där och göra naglar åt för Musikhjälpen. Jag råkar veta det eftersom hon flyttade min nageltid, som skulle ha varit imorgon, till på lördag i stället. Men det är ju för en god sak.

Och på tal om goda saker, så var jag på eftermiddagen på Frisörgymnasiet och putsade till luggen och topparna lite - även det visade det sig vara för den goda sakens skull. Man fick betala 100kr och så gick pengarna till Musikhjälpen (men jag slog på stort och swishade 150kr istället).

Så nu känner jag att jag har gjort en dubbel insats mot barnarbetet i världen. Tänk att man kan göra så mycket utan att behöva anstränga sig det minsta...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...