torsdag 16 december 2021

Mer musikhjälpen

Jag hade tänkt att det skulle räcka för mig att gå förbi Musikhjälpen på torget igår morse och bidra med 150kr för en klippning men nu är ju Kodjo med igen så jag bestämde mig för att ta en sväng efter årets senaste ansiktsbehandling idag. Det var lite mer folk än igår morse, kan man säga...


Det kan ha varit för att James Blunt dök upp en kvart eller så efter att jag kom dit! Och det verkar som att jag hade en himla tur, för tydligen hade man satt upp staket för att vi inte skulle bli för många på torget. När jag gick därifrån stod det en massa människor utanför staketet och såg avundsjuka ut.

 
Något annat som var roligt var att jag nu fick se hur isskulpturen blev som Tjåsa Gusfors (tror jag det är) började karva på igår morse. Så här såg den ut då:

 
Och så här såg den ut nu ikväll:

 
Häftigt, va!

Och på tal om häftigt så lyckades jag få en glimt av Flygvapnets julgran när jag var på väg till skönhetssalongen:


Och inte nog med det - jag gjorde även ett trevligt rea-fynd på vägen mellan ansiktsbehandlingen och James Blunt.

Butik Bettan hade en pop-up-outlet i Knäppingsborg och där hittade jag ett par fina, gula jeans för 300kr, nedsatta från 1099kr. Märket heter CRO eller liknande som jag aldrig har hört talas om men sitter bra gör de i alla fall.


De är inte riktigt så mörkt senapsgula som på bilden ovan, det är min belysning hemma som fallerar. Färgen är mer som på den här bilden:

Men snacka om turdag, alltså - Julgranen, reafynd och James Blunt (och Kodjo!), borde jag köpa en lott?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...