torsdag 30 december 2021

Nyårslöften

Det är den här tiden på året när man ska ge löften inför det kommande året och jag gick in och kollade på förra årets löften för att se hur bra jag lyckades hålla dem. Och jag tycker nog att jag har lyckats skapligt för en gångs skull. Så jag har bestämt mig för att återanvända dem (återvinning är ju så i tiden!) och lovar samma saker som förra året, alltså:

1)  Jag ska fortsätta göra fynd men inte nödvändigtvis många fynd. De kanske blir färre men mer genomtänkta,

2) Jag ska unna mig mer av sånt som jag mår bra av - ansiktsbehandlingar, massage, fotvård osv,

3) Jag ska rensa bort en massa gammalt skräp som bara tar upp plats, både fysiskt och mentalt

samt - sist men inte minst -

4) Jag ska ständigt tänka efter vad jag egentligen vill göra, inte bara slentrianmässigt hoppa på allt som dyker upp. "Får det här mig att må bra?" är hädanefter frågan som ska besvaras med ett definitivt "Ja!" innan jag ens kliver ur sängen framöver.

Jag känner inte att något behöver tilläggas, så

 

GOTT NYTT ÅR!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...