onsdag 26 januari 2022

Ljusvandring

Nu när smittspridningen återigen skenade iväg tog det inte många dagar tills hemarbete och inställda aktiviteter blev det nya normala igen. Så när jag för en gångs skull faktiskt skulle ge mig ut på en guidad ljusvandring anordnad av vår eminenta kulturförening fick jag nästan panik.

"Herregud, jag måste duscha!", "Och platta håret!", "Vad ska jag ha på mig?!" Det blev nästan lite jobbigt.  

Men jag kom iväg i alla fall, som tur är. Och det var en jättetrevlig vandring. Och som synes höll vi avstånd riktigt duktigt.

 
Vi skulle egentligen ha varit några fler men ett antal sjuklingar och anhöriga till sjuklingar fick hoppa av.


Men vi andra än så länge friska fick som sagt en trevlig dryg timme med både fina installationer och lite stadens historia berättad av den duktiga guiden.

Dörren är min favorit.

 


 

 

Hoppas vi nu inte behöver vänta tills i sommar på nästa aktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...