tisdag 25 januari 2022

Silke och Silke

Ibland undrar jag om jag inte har ett fullt utvecklat beroende av silke. Jag kan bara inte motstå ett silkesplagg, framförallt inte om det är på rea.

Och jag lyckas alltid hitta dem också! Av någon anledning gick jag in på & Other Stories sida och där hittade jag...

En kavaj i 100% silke för 584kr, nedsatt från 1450kr. Det blev en stunds panik när den kom och det visade sig att den var alldeles för stor (?) men som tur var fanns det en storlek mindre att byta ut den mot. Puh!

Färgen heter "oatmeal" 😊

Dessutom fanns det en klänning i silke/elastan. Den fanns bara i en storlek mindre än jag brukar ha så den hade jag inget hopp om att komma i men det gjorde jag! (Jag måste komma ihåg att & Other Stories storlekar är lite större än jag är van vid!)

Den kostade 975kr, nedsatt från 1950kr, och var riktigt bekväm för att vara så snygg.

Den är ju ingenting man har på jobbet direkt, så det är bara att hoppas på att någon gifter sig eller fyller jämnt eller liknande snart så jag kan ha den på mig bland folk också (och inte bara hemma i soffan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...