onsdag 28 juni 2023

Bamsebok

Jag har haft lite svårt att hitta bra böcker att läsa på senare tiden. De tre senaste nya böckerna jag beställde blev jag antingen irriterad på eller uttråkad av, så jag tänkte gå tillbaka i tiden och läsa om böcker jag redan läst. Och eftersom jag har tittat på Father Brown på tv blev jag lite sugen på att läsa om de böckerna. Så jag letade på Amazon och hittade en bok som hette The Complete Father Brown, vilket jag tyckte lät bra - så jag beställde den.

Och den är jättestor! Josephine Tey-boken jag beställde samtidigt och som är i "normal" bokstorlek ser ut som en liten mini-bok bredvid den.


Dessutom är den tung. Tack och lov att den är i pocket och inte inbunden, då hade jag nog inte orkat lyfta den. Som det är nu är det uteslutet att läsa den i badet i alla fall. Med lite tur orkar jag hålla den uppe så jag kan läsa i sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...