tisdag 27 juni 2023

Muggar

 
Jag har haft otur med mina muggar på jobbet. Den första (och bästa) gick i tusen bitar när jag försökte slippa gå två gånger från lunchrummet till pentryt. Den andra (som jag hittade i ett skåp) försvann så fort jag ställde den i diskmaskinen i stället för att diska den för hand. Den tredje (som jag hittade i diskmaskinen) blev efterlyst av en kollega via mail och lappar på kylskåpen - den var tydligen privat.

Efter att ha försökt stå ut med IKEA-muggar ett bra tag har jag nu investerat i tre fina koppar från Röda Korsets loppis i Valdemarsvik. En favorit och två reserver.

Marimekko-koppen kostade 40kr och de två andra 10kr/st.

När jag kommer ihåg att med dem till jobbet ska de sen stå på mitt rum och diskas för hand. De är mina, miiina - och hör sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...