tisdag 11 augusti 2009

Mums!


Äntligen kom vi iväg till Smultronstället! Efter några avbrutna försök att slå oss in där tidigare i år, fick jag, Maria och Anette till slut våra glassar. För att inte tala om dregelstunden över bilderna i den överdimensionerade menyn innan man har bestämt sig för vilken bamseglass man vill ha!

Vädret var väl inte helt optimalt (det regnade) men vad spelar det för roll så länge glassen är god - och det var den! Jag bestämde mig för en Cacao och jag kan säga att choklad i alla former var kraftigt representerat i den - och dessutom Bailey's.

En glad nyhet är att Smultronstället kommer att öppna ett vintercafé (våffelstuga) i Norpan i oktober. Enligt uppgift kommer den att ligga i Sandgate-backen ovanför Spången. Vi ses där!

2 kommentarer:

  1. Hur kunde du äta en sådan åcklig glass??? Hur orkade du med HELA glassen? ushc!! :P

    Obs! Jag är inte avundsjuk okej???

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Oj det blev : åcklig... hihi
    Jag menade äcklig förstås! ;)

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...