måndag 28 december 2009

Mellandagar

Jaha, då var julen överstökad, då! Man överlevde i år också. Jag fick en flaska vin och en ask praliner av Tomten, det var väl snällt!

Och på tal om Tomten, så var det en ovanligt söt Tomte i år. Han var dessutom enormt generös och delade ut julkramar och -pussar till höger och vänster, så det var riktigt trevligt!



Sedan är det ju rea också - och man har väl gjort några små fynd:


En Esprit-blus från Myself & friends, 299:- (har kostat 599)


En rosa InWear-topp, också Myself & friends, 199:- (399), som är tänkt att i första hand bäras ihop med...


...denna lilla kavaj från Flash, 300:- (599)


Stickad klänning, även den från Flash, 250:- (499)

Vidare slog jag faktiskt till och köpte inte mindre än två par nya träningsskor på Sportex;


ett par Reebok (som vanligt!) för 499:- (799)...


...och ett par Nike (premiär!) för 299:- (499)

Med andra ord fick jag två par för ungefär samma pris som jag brukar betala för ett par. - Åh, den underbara känslan av att ha gjort ett klipp!

Det är ju tur att jag gjorde ett klipp med träningsskorna för jag har faktiskt gjort ytterligare ett inköp, de här stövlarna på La Stampa.



De var inte på rea och de var väl inte direkt billiga heller, faktiskt. (Jag törs inte berätta vad de kostade, för då kommer väl Någon att hota med att anmäla mig till Lyxfällan igen!) Men de har faktiskt ett syfte. Det är ju så att man är bjuden på fin fest i januari och när jag nu är bjuden på fest för första gången sedan millennieskiftet, så ska ska jag banne mig ha något nytt, snyggt och dyrt på mig!

Men The Sale Must Go On som man (åtminstone jag!) brukar säga. Alla affärer har inte börjat sina reor än och jag ser fram emot nya spännande reafynd. Dessutom ska jag nog ta en städdag i garderoben snart och ställa samman några fler outfits. Återkommer om det!

5 kommentarer:

  1. Var lugn du är redan anmäld till lyxfällan samt bonde söker fru. Blir väl skönt att tillbringa en sommar på landet? Där kan man ju inte bränna så mycket pengar heller så du kanske kan skippa lyxfällan ;)

    SvaraRadera
  2. FYI - man kan bränna pengar var som helst ifrån, bara man kommer åt nätet. Men det är roligare att shoppa live :-D

    SvaraRadera
  3. Haha ja... man undrar om vi borde anmäla dig till lyxfällan?? hi hi
    I alla fall, du köpte skitsnygga saker!!
    Men dina skor..... oh my god!!
    Ska jag berätta vad du betalade för dem??

    Jag gillade allt!! Men den rosa topp var bäst. Det kanske passar finare på mig eller...?

    Ha en bra fortsättning! Kram.

    SvaraRadera
  4. Ha ha - Jag tänkte faktiskt redan när jag köpte den rosa toppen, att "den här kommer nog Conny att gilla!" Jag är lite tveksam till om det är min färg, folk kanske kommer att fråga om jag är sjuk när jag har den...?

    SvaraRadera
  5. Jag kan gärna köpa toppen av dig om du inte vill ha den.
    Vad säger du? :D

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...