torsdag 8 juli 2010

Löfstad

Idag, efter att Myrorna hade varit och hämtat tre stora sopsäckar med kläder, sex kartonger med böcker, fyra kartonger med blandade småsaker och två bord, kände jag mig lite mogen för kultur! Så jag åkte till Löfstad slott för att kolla in utställningen om Axel von Fersen.



Usch, vilken hemsk död han fick! Och han lär ha varit en riktig snygging också, även om jag nog mest tycker han ser lite femig ut på bilderna. Han lyckades i alla fall charma Marie Antoinette, så någonting måste han ju ha haft.

Efter utställningen åkte vi vidare till Norsholm och Britta och Lennart och åt en riktigt god hamburgare i trevlig miljö innan det var dags att åka hem och jobba igen.


Jag passade även på att få lite inrednings- och möbleringstips för sovrummet av Anette, så med lite tur kanske ni får se hur det blev snart (definitivt före jul!).

2 kommentarer:

  1. Skulle du inte jobba hela dagen??? :)
    Kunde du spara någonting mer för mig innan Myrorna kom?
    Jag hann inte i tisdags.... vi åkte hem direkt! Jennie och hennes sambo var med oss.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hallå! Jag är inte livegen - jag har rätt till lunch även om jag jobbar hemma!
    Jag hann inte gå igenom säckarna igen - jag jobbade ;-) Vi får väl se om det blir något annat över längre fram.

    SvaraRadera

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...