måndag 30 augusti 2010

Träningsuppdatering


Jag hade lovat (vissa) att berätta om mitt Poweryoga-pass i fredags, så det är väl bäst att jag gör det också.

Eftersom det känns som min träning inte ger några resultat längre, bestämde jag mig för att chocka kroppen med något helt nytt – alltså prövade jag på Poweryoga i fredags.

Det gör jag nog aldrig mer om…

Själva passet var väl i och för sig ganska trevligt och det var en rar och hjälpsam instruktör (Ida, tror jag hon hette) som hjälpte till med rörelserna på alla sätt, men jag har haft djävulskt ont sedan dess. Och inte är det träningsvärk, heller (Jag betraktar mig ju som lite av en expert på träningsvärk eftersom jag praktiskt taget alltid har det!), utan det här är en rejäl sträckning som börjar en bit nedanför skulderbladet och går hela vägen upp till där hårfästet börjar i nacken. Varje gång jag funderar på att röra på huvudet gör det ont! Jag har smörjt in hela överkroppen med Voltaren-kräm, så för tillfället är det uthärdligt.

Det är nog bäst jag håller mig ifrån yoga hädanefter och håller mig till styrketräning!

Jag berättar kanske om resten av min helg senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...