söndag 3 augusti 2014

Puuhhh!

Vilken värme! Det är nästan så jag har lust att åka tillbaka till Skottland igen. Inte för att det var mycket svalare där (för det var det inte!), utan för att där åkte vi omkring i en bil med A/C!

Som tur är så har mina balkongblommor inte bara överlevt att matte åker bort i tio dagar, de verkar ha mått alldeles utmärkt, dessutom! Delvis pga av det fiffiga självbevattningssystemet med PET-flaskor, som jag har hört talas om så länge men aldrig riktigt trott på (förrän nu!) och delvis pga av att släkt och arbetskamrater har tagit varsitt tillfälle att gå upp och titta till och byta ut de tomma flaskorna. Det har räckt - även i denna värme! - med tillsyn var tredje dag!

Ni ser väl PET-flaskorna!

Och här också!

Så här ser de ut efteråt!

Ingen uttorkning så långt ögat kan nå!
Nu ska jag bara komma på ett sätt för mig själv att inte försmäkta i värmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...