tisdag 16 september 2014

Nyordning




Det händer att jag chockar mina arbetskamrater genom att ha hemlagad lunchlåda med mig till jobbet men det är inte så ofta, bara – typ – en gång om året. Senaste gången var i februari så den här veckan är chocken ännu större när jag har haft med mig matlåda hemifrån igen. Mer än en gång på ett år, alltså!

Men det är bara att de vänjer sig, för detta är hädanefter min melodi. Jag har bestämt mig för att börja laga mat själv och inledde med att stå och slava vid spisen i princip hela söndagen! Det resulterade i Tagliatelle Carbonara (-ish!), som jag nu har ätit tre dagar i rad eftersom jag inte hann med att göra något annat i söndags och som jag nu är lite trött på. Så jag får väl gå hem ikväll och slänga ihop något annat att ta med mig i morgon.

Vi får se hur länge jag står ut den här gången…

2 kommentarer:

  1. Heja dig! Jag måste också försöka vara duktig på att ta med hemlagat. Om inte annat, så för att spara pengar. Vi vill ju ut och resa!!!

    SvaraRadera
  2. Man känner sig väldigt duktig men jag tycker ju att det är godare att äta ute...

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...