måndag 29 februari 2016

Cheesecake

På något sätt har jag lyckats slarva bort mitt (mammas) recept på cheesecake, så när jag nu fick för mig att jag skulle göra en cheesecake så försökte att göra den ur minnet med hjälp av några andra recept jag har hittat lite här och där. (Det verkar finnas lika många recept på cheesecake som det finns människor på jorden - och inget av dem är det rätta receptet!)

Det började ganska bra och jag tyckte jag började komma ihåg mer och mer...


...men jag måste ha gått vilse någon gång på vägen, för trots att den faktiskt såg riktigt rätt ut...


...så stelnade den aldrig som den skulle. Jag var tvungen att frysa den. Vi får väl se om jag bjuder på den eller om jag fixar något köpebröd i stället...

2 kommentarer:

  1. Jag har ett recept på cheesecake hemma som du skrivit av för hand. Kanske är det din mammas cheesecake?

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA, det är det säkert! Är du snäll och skannar och skickar till mig? Jag trodde uppenbarligen att mitt minne var bättre än det var...

      Radera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...