lördag 28 maj 2016

Bokcirkeln

Idag åkte vi låååångt ut till kusten för vår tredje (är det verkligen inte mer?) sammankomst i vår lilla bokcirkel.Tyvärr kunde ju vädret ha varit lite bättre men både huset och omgivningarna var otroligt fina, syrenerna luktade underbart och det hemgjorda istéet smakade riktigt gott!





Jag kan dock inte påstå att jag hade mycket gott att säga om boken vi skulle diskutera, Beckomberga av Sara Stridsberg, jag orkade inte ens läsa ut den. Och ja, jag vet att hon precis blivit invald i Svenska Akademin och allt men livet är alldeles för kort!


Däremot är jag försiktigt optimistisk när det gäller nästa bok, som blev Försoning av Ian McEwan. Och den här gången har jag ända till slutet av augusti på mig att läsa den - det borde jag hinna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...