måndag 26 mars 2018

Påskpyntat

Eftersom jag älskar att pynta har jag tagit ut svängarna ordentligt inför påsken. Jag började i helgen och har bara några detaljer kvar.

Mina gamla trollhasslar har fått småägg och fjädrar...


...medan min nya trollhassel har fått påfyllning med ägg.


Min Oscar & Clothilde-tupp har fått tillökning av den lilla punk-kycklingen jag fick i födelsedagspresent.


Mitt köksbord praktiskt taget dignar under allt påskpynt! Däremot hittar jag inte påsklöparen som jag var övertygad om att jag hade så en neutral löpare från Björke vävstuga fick inställa sig till tjänstgöring i stället.


Min andra lilla kyckling fick sällskap av påsk-gula ljus...


...och mitt nya, gula Indiska-ägg fick rada upp sig med de gamla kollegorna från tidigare år.


Ingen påsk utan Doris under trappan...


.... och - framförallt - ingen påsk utan påskliljor! Fast jag misstänker att just de här påskliljorna inte vara än till påska, så jag får nog köpa nya till helgen.


Och t o m min försenade födelsedagspresent från morfar passar in i påsk-/vår-temat.


Så nu känner jag mig redo och förberedd inför påsken. Ska bara köpa lite ägg också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...