söndag 25 mars 2018

Sommartid = När man tar fram cykeln...


Jag tycker mig ha märkt att det blir lite torrare på gatorna nu, så jag vågade mig t o m på att plocka upp cykeln ur källaren och ta mig en liten premiärtur. Det var länge sedan jag gjorde ett så långt uppehåll i mitt cyklande - förra vintern var det väl nästan ingen snö så jag tror jag cyklade hela tiden. Trafikmässigt gick det riktigt skapligt att cykla idag, även om det fortfarande är isgata i vissa delar av parken så man får ta en omväg. Däremot var det nog värre med kondisen! Det märktes verkligen att jag inte har cyklat på flera månader! En liten stillsam tur och jag var både genomsvett och superflåsig efteråt. Jag får nog ta det lite försiktigt framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...