söndag 6 januari 2019

Mera billigt



Det är ju inte bara kläder som är på rea nu, även hud- och hårvårdsprodukter är billigare än vanligt. Grand Parfymeri har rea, de också och där hittade jag en gammal trotjänare, nämligen Elizabeth Arden Visible Difference för 199kr (ord pris 865kr). Det är inte den sexigaste hudkrämen som finns - och den luktar inte lika gott som t ex Decléor - men den är en perfekt baskräm att ha i badrumsskåpet. Den är bra till lite allt möjligt - när ens dag- eller nattkräm tar slut innan man hunnit köpa nytt, när man har lite problem med huden och inte vågar använda sina vanliga märken (som när jag hade rosacea i somras och höstas) eller när ens hud behöver lite extra fukt eller lite extra TLC.

Den kostar som sagt över 800kr i vanliga fall men det är faktiskt ganska ofta som man kan hitta den billigare och då är det bara att slå till!


Men det är inte bara huden som behöver kärlek så här på vintern, håret blir ju extra torrt - framförallt mitt - och jag är ständigt på jakt efter Det Perfekta Balsamet. Nu har jag fyndat två olika sorters conditioners - en "vanlig" och en i sprayform för 179kr för båda (egentligen 98kr/st). Vi får väl se om någon av dem är bättre än alla sorter jag har testat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...