onsdag 27 februari 2019

En timme på teatern

Jag känner mig lite sliten efter de senaste dagarna med aktiviteter tre dagar i rad men jag tyckte inte jag kunde missa Kulturföreningens aktivitet nu idag, framförallt inte som det är jag som har fixat med den.

Det var alltså en guidad visning bakom kulisserna på Stora teatern. Intresset var stort så vi var 15 st som klämde in oss på de - på vissa ställen - trånga utrymmena backstage.

Till att börja med i sminklogen. Där har ju jag varit förut så jag känner mig som en veteran i sammanhanget.



Sen vidare till kostymlogen. Där var det verkligen trångt, så där gick det knappt att fota alls.



På scenen var det bättre med plats och alla kunde titta imponerat upp mot scenografin.


Bakom var det i alla fall bitvis också ganska gott om plats.


Vi, som hade sett föreställningen redan, kände igen en hel del av rekvisitan, t ex Rockys "lilla" spjälsäng.


Dessutom fick jag för första gången, åtminstone på mycket länge, komma upp på första raden och upptäckte att man ser faktiskt väldigt bra därifrån. Kan vara bra att veta.


Efteråt gick några av oss vidare till After Work på Hugos intill. Både trevligt och gott.

Men nu ska jag faktiskt vila från aktiviteter i två dagar - minst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...