söndag 10 mars 2019

Semmelfödelsedag

Födelsedagarna duggar ganska tätt så här års och nu i helgen var det dags för lillebror att fylla år. Han fyllde ju egentligen i tisdags men då var han ute och reste så vi fick vänta med firandet tills han kom hem igen. Men eftersom han fyller på Fettisdagen så var det ju lämpligt att fira honom med semlor.


Det dök upp en extra gäst, som dessutom också fyllde år, så semlorna räckte inte till alla. Jag är ju ingen semmelfantast så jag "offrade" mig och gav bort min semla och fick glass i stället. 😋 Win-win!

Men innan semlorna sjöngs det för födelsedagsbarnet och nevöerna ställde till med ett 44-faldigt (?!) leve.


Vi brukar inte ge några dyra presenter vuxna emellan men jag kom ju på att jag gjorde ett Ray-Banfynd på loppis i höstas så de fick bli födelsedagspresenten. Inte för att han fick ha dem speciellt många minuter innan de hamnade på brorsonen i stället.

Lätt fånget, lätt förgånget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...