söndag 3 november 2019

Icke-fynd

Tro det eller ej men det händer faktiskt (inte speciellt ofta, dock) att jag handlar till ordinarie pris. Det har jag gjort nu den senaste veckan.

Till att börja med så blev jag lite förtjust i den här gula Odd Molly Entanglement Sweater redan innan jag åkte till Peru men jag ville vänta med att köpa den tills jag kom hem.


Och nu är den här! Den kostar 1695kr eller, rättare sagt, den kostade 1695kr men jag lyckades få 10% för att jag skrev upp mig på Odd Mollys nyhetsbrev, så summan blev 1525,50kr. Så ett litet reafynd då kanske.


Jag har även handlat live - i butik alltså. När jag gick förbi Rabalder så såg jag de mjuka, rutiga byxorna i bomull och fastnade direkt för dem. Jag älskade dem ännu mer när det visade sig att jag fick gå ner till stl S för att de skulle sitta bra. 799kr kostade de och det var det värt bara för det där S:et om inget annat! Samma dag gick jag även förbi Fideli och där fanns en svart Samsoe&Samsoe-topp i viscose. Den var inte i stl S men när jag provade den så kändes den helt perfekt och svarta toppar som sitter bra kan man aldrig få för många av! Den kostade också 799kr och de passade varandra så det blev ju faktiskt en outfit av dem.


Men nu tror jag att jag har handlat färdigt till ordinarie pris för ett tag framöver. Man ska ju inte överdriva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...