måndag 24 augusti 2020

Fortfarande stenåldern

Fortfarande inget nätverk men nu har jag fått låna ett mobilt bredband och 300Gb surf av Telia, så jag har kontakt med omvärlden i alla fall. Det tog ungefär halva lördagen och räkna ut hur det fungerade på mina olika enheter men det fick ju tiden att gå...

Det enda andra sättet att få tiden att gå som jag känner till är ju shopping och eftersom jag inte hade något internet så fick det bli live-shopping på stan. Jag hamnade på Twilfit som hade rea på badkläder och fastnade för en tankini (eller Tant-kini, som en elak person kallade den!). Det är mitt livs första tankini så jag var tvungen att fråga tjejen i butiken hur man skulle ha den - ska överdelen vara instoppad i eller över underdelen? Över, visade det sig.

Så nu är man tankini-tant! Den kommer säkert inte att invigas förrän 2022 när jag begår mitt nästa vartannat-år-bad men jag ser fram emot det.

Överdelen kostade 200kr och underdelen 100kr - jag tror det var halva priset. Jag tyckte det var överkomligt så jag passade på att köpa en extra underdel för 100kr också. Den var lite stor men ska ju som sagt bara vara reserv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...