onsdag 19 augusti 2020

Lunchbad

Fortfarande denna förlamande hetta! Min hjärna blir som gröt, för att inte tala om hur illa man sover om nätterna. Och en längre tids värmebölja är ju det enda som kan få mig att dra på mig baddräkten, som vi alla vet, så idag bestämde Anneli och jag oss för att ta en långlunch och åka och bada. Vi bestämde oss (rättare sagt: Anneli bestämde, det är hon som kan sjöarna) för Lilla Älgsjön och när vi kom dit såg den så här fridfull ut.

Sen kom jag!

Jag måste ju alltid ha ett bildbevis på när jag badar - det är ingen som tror mig annars! Och Anneli har lovat att ställa upp och vittna under ed om bildbeviset inte godtas.

Skämt åsido, det var riktigt skönt i vattnet. Vi såg inga älgar, varken stora eller små, men en snok simmade förbi oss på fem meters avstånd. En riktig naturupplevelse, alltså.

Och efter någon halvtimmes svalkande plaskande åt vi medhavd matsäck (det var ju trots allt lunch!).

Efteråt kände man sig både piggare och alertare, så jobbet på eftermiddagen gick som en dans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...