torsdag 18 februari 2021

En social dag

Oj oj oj, vilken dag jag har haft! Den var nästan som före corona.

Först träffade jag Anette och Maria för en corona-anpassad lunch på Östgöta-kök. Det är nog första gången jag äter ute på lokal sen tidigt i höstas. En underbart god torsk med hummersås och potatismos var det dessutom.


Och bara för att fira att vi faktiskt fick träffas irl för första gången på evigheter så tog vi en groupie efteråt också. (Jag känner att jag borde ha fotat både lokalen och mina lunchkamrater och en massa mer när vi åt lunch men jag har legat av mig...)
 

Efter lunchen hastade jag hem för att hinna jobba lite innan nästa sociala aktivitet - På spåret-quiz med Kulturföreningen (denna gång via Zoom, förstås). Ullis och jag har hållit på i två helger och fixat med quizen och det blev riktigt bra, faktiskt - bara lite teknikstrul. 

Egentligen hade jag tänkt fota under quizen men både Ulrika och jag var så hispiga att vi glömde bort att fota båda två. Men kanske nästa gång...

Men nu måste jag nog vila lite. All denna sociala kontakt har tagit musten ur mig, jag är ju inte van vid sånt längre. Hoppas inte det blir flera månader innan vi kan ses igen. Det finns risk för det nu när smittspridningen ökar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...