måndag 19 juli 2021

Chilli-chock

Under tiden som jag har legat och svävat mellan liv och död (så har det känts i alla fall!), så har jag inte brytt mig så mycket om vad som händer på balkongen. Jag har släpat mig ut dit och skvätt lite vatten här och där men i övrigt inte varit speciellt uppmärksam på om plantorna överhuvudtaget lever.

Men jag minns tydligt att förra veckan fanns det bara gröna - om än stora - chillifrukter på den ena plantan. Jag t o m fotade dem för att skicka till Anneli och visa hur stora mina frukter är. (Hennes är pyttsmå 😈)



Men så igår kväll när jag kände mig lite piggare och var ute och vattnade råkade jag titta lite närmare på chilliplantorna och ...

...plötsligt händer det!

Två av chillifrukterna är nu helt plötsligt vackert orangea! Även den andra plantan verkar trivas i helvetesvärmen, för där har massor av små chillibäbisar börjat krypa fram medan jag har varit utslagen. Jösses, jag får börja ha chilli i allt jag äter för att kunna göra av med allt det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...