tisdag 15 mars 2022

Skafferistädning

 
När jag kom hem med mitt nyinköpta mjöl från Orga kvarn i fredags, upptäckte jag att mitt skafferi var så knökfullt att det inte gick att få plats med mer. Jag glömde att fota innan jag började plocka ut grejer ur det men - tro mig - det var fullt!

Så jag passade på att plocka ut allt och våttorka hyllorna ordentligt.

 
För att få det lite snyggare och lättare att överblicka bestämde jag mig för att jag skulle använda mig av glasburkar som förvaring och naturligtvis rusade jag genast till min favoritaffär för det mesta - Åhléns Outlet.

Och inte blev jag besviken! Det fanns en hel del fina burkar till ett överkomligt pris att välja på så jag shoppade loss ordentligt. Anledningen till att det bara blev 12 st burkar är för att jag inte orkade bära mer...

Och sen satte jag igång! 


Och nu tycker jag det ser mycket bättre ut och är mycket lättare att hitta saker i skafferiet:
 

Nu ska jag bara försöka hålla det så här fint också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En fullmatad dag

Puh, vilken dag det har varit! Det har varit full fart hela tiden. Jag har: * varit hos tandhygienisten * sålt en lägenhet *köpt en lägenhet...