tisdag 19 april 2022

Vårbalkong

I fredags var det tillräckligt varmt och fint väder att jag vågade mig på att ta hem mina små tomat- och paprikaplantor jag fick av Anneli.

Jag planterade om dem i liiite större krukor också (man ska inte skämma bort dem från början).

 

Än så länge får de stå i fönstret och titta ut på balkongen medan de (förhoppningsvis) växer till sig lite.

 
I år har jag absolut bestämt mig för att inte gå överstyr och fylla balkongen med så mycket växter att man knappt får plats själv (som jag brukar), utan pryda med måtta. Jag började lite försiktigt med några tete-a-teter.

 
Och som vanligt höll inte "aldrig mer penséer" längre än några dagar - men i år har jag behärskat mig föredömligt och bara skaffat två st.

 
Och i år tänkte jag även odla mat på balkongen. Jag vet egentligen knappt hur man gör men jag har experimenterat lite och så får vi se om något, och i så fall vad, dyker upp.

I den stora baljan ska det förhoppningsvis bli bladsallat och basilika så småningom.


I den lite mindre hoppas jag på morötter.

 

Och i den här krukan tänkte jag mig gräslök.
 

Det ska bli olidligt spännande att se vad som händer (om något!). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...