tisdag 5 juli 2022

Takmonster

Nu har jag antagligen sett till att det kommer att regna hela sommaren. Men jag är ledsen, det fanns inget alternativ!

Helt plötsligt upptäckte jag en stor svart fläck i taket ovanför min säng.


Vid närmare (men inte för nära) inspektion visade det sig vara en jättespindel - säkert av den människoätande varianten:

 
Jag är ingen spindel-fantast ens när de inte sitter i taket ovanför min säng och blodtrycket steg till dramatiska nivåer. Till slut tog jag mod till mig och klev upp på en stol och slog ihjäl den med en Peter Hahn-katalog jag precis hade fått.

Men nu oroar jag mig för att hens familj ska komma och hämnas någon natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...