söndag 3 mars 2024

Födelsedag igen

Jisses, vad tiden går fort! Jag tycker inte det var länge sen jag fyllde ... ähum schuschu senast  och nu igår var det dags igen.

Jag hade skaffat en smaskig smörgåstårta från Esters hembageri...

... och bakat (alldeles själv, faktiskt) en blåbärstårta med recept jag hittade på Gokväll.

 
Av smårgåstårtan blev det inget kvar men det blev en liten skärva blåbärstårta som jag satte i mig när alla hade gått hem.

 
Och så fick jag så himla fina blommor! En av fördelarna med att fylla år i mars är att man kan önska sig tulpaner,

 
och mer tulpaner.

 
Men jag fick även en fin pelargon - som jag hoppas kunna hålla liv i tills det är dags att sätta ut på balkongen när järnnätterna är över i juni.

 
Det kanske bli lagom att äta chokladen och dricka Bailey's:en då också (men jag räknar inte med att det kommer att finnas kvar så länge...)

Något som antagligen går att ställa ut på balkongen redan nu är nog den här söta tête-a-tête-och-penségruppen...

...men då får jag ju inte se den så mycket, så jag tror jag väntar med det.

Och det verkar som om någon tycker jag ska odla gula körsbärstomater i år och omtänksamt har köpt trädgårdshandskar för att skydda mina små liljevita händer!

Och faktum är att jag t o m fick en liten present från ATG - en vinst på hela 48kr! Det kan verka lite futtigt och det hade ju inte gjort något om det hade varit några fler nollor före kommat (typ, tre eller fyra) men jag är tacksam så länge jag vinner någonting!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pingstafton på torpet

Det var Pingstafton och Linda och jag var inbjudna till det söta lilla torpet någonstans i närheten av Ödeshög. GPS:en kunde inte hitta adre...