tisdag 5 mars 2024

Magiska landskap och dess förbjudna platser

  
Som vanligt bjöds det på en väldigt intressant föreläsning igår på mitt nya stamhak: Föreningen Gamla Norrköping. Där berättade Mikaela Radakovic Kjäll från Länsmuséet om ”Magiska landskap och dess förbjudna platser. Spökhistorier och andra berättelser omkring Löfstad slott”. Och som vanligt fick (=jag) reda på en hel del som jag inte visste innan. Jag gillade också hennes inställning till historierna. Det var inte så mycket om de var sanna eller inte, utan det handlade mer om hur människorna förhåller sig till dem.

Och som vanligt blev det te/kaffe och macka (och kaka) efteråt i den underbara miljön. Vi hittade en smatt som jag inte hade sett förut.


Hoppas jag får plats på nästa föreläsning också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens outfit

Vi har så en så stor och bra hiss med nästan-helfigursspegel i mitt nya hus att jag får lust att börja fota outfits igen.  Så här är dagens ...