söndag 14 april 2024

Matmilen igen och igen

 
Matmilen är ju alltid kul och verkar komma allt oftare. Aprils upplaga bjöd på några nya restauranger.
 
Det första stället var en av de nya - Skrymslet under bron - som visade sig inte vara ny utan "gamla" Skrymslet under trappan.

 
Men det gjorde ju inget. Det är ju ett trevligt ställe och man kände sig välkommen där direkt.

 

Den här gången bjöds det på marockansk gryta. Den var god, även om jag tycker bättre om de andra grytorna jag har ätit där. 

Men det är ju det roliga med Matmilen - att man får smaka på sånt man inte skulle välja själv alla gånger.

 
Efter Skrymslet var det dags för Täppan. Det var inte direkt sommarvärme men eftersom de hade gjort så fint på uteserveringen bestämde vi oss för att sätta oss där.

 
Precis som förra gången var det mer efterrätt än mat - en god Vårsymfoni med jordgubb och rabarber. Och jag passade på att dricka lite te till.

  
En lite längre promenad förde oss till Grekiska grill & bar, där jag aldrig hade varit förut.

 
Men jag går gärna dit igen! Både ostrullen och tsatsikin var jättegoda och efter lite efterforskning i deras meny hittade jag flera rätter jag vill testa på.

 
Taco Bar har ju varit med samtliga gånger jag har gått Matmilen och den här gången var inget undantag.

 
Den här gången fick vi quesadillas med kyckling. Helt OK men vid det här laget började jag känna mig minst sagt mätt.

 
Nytt för både stan och mig var Bar Kassett, som var nästa punkt på listan. Dit skulle ju jag och Maria ha gått på Matmilen i januari men de hann inte öppna i tid.

 
Vid det här laget var jag redan proppmätt men jag var ju tvungen att testa deras biryani-kryddade högrevstacos.

 
Fullständigt stoppmätt vaggade vi vidare till sista anhalten, Vyn. Där var jag ju i onsdags men då bara för en drink. Den här gången fick vi smaka på fisktacos, som var väldigt gott - men jag hade nog uppskattat det mer om jag inte redan var alldeles för mätt.

 
Det var knappt att jag orkade uppskatta utsikten, så mätt var jag.


När jag kom hem visade min gång-app att jag hade gått över åtta kilometer under dagen. Men med tanke på hur mycket jag hade ätit hade jag nog behövt gå åtta mil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...